Walibi Belgium versterkt zijn familiaal aanbod

Een kijkje achter de schermen op de werf van Karma World & Fun World

Het zijn bijzonder drukke tijden in Walibi Belgium. Met man en macht wordt er gewerkt om de twee vernieuwde zones en bijhorende attracties tegen de lente klaar te spelen. Een omvangrijke werf waarvoor Walibi Belgium maar liefst €17 miljoen neertelt.

Innoverende popcorns en dappere luchtpostbodes

Dit jaar wordt het bijzonder leuk voor families met (kleine) kinderen in Walibi Belgium, want er komen maar liefst twee nieuwe attracties bij die héél het gezin zullen plezieren. En één van deze twee nieuwigheden belooft alvast een wereldpremière in te houden!

Menige pretparkfans kijken er al maanden naar uit, maar binnenkort zal Family Popcorn Shooter ‘Popcorn Revenge’ eindelijk zijn dolle popcorns op onze bezoekers loslaten. In dit oude theatercomplex, dat zich achter het voormalige ‘Boogie Burger’ horecapunt zal bevinden, nemen bezoekers binnenkort plaats in één van de zeven voertuigen die hen vervolgens, op toevalsbasis, doorheen 6 van de 7 bioscoopzalen zullen gidsen. De afgelegde route zal niet op voorhand vastliggen, waardoor de belevenis van de bezoeker steeds verschillend zal zijn. Hierin schuilt precies de innovatie die de Belgische fabrikant ‘Alterface’ voor Walibi heeft ontworpen. In elke bioscoopzaal zullen bezoekers iconische filmscènes voorgeschoteld krijgen. Deze prettige familiale ervaring dreigt echter  verpest te worden door de losgelaten popcorns die de filmscènes zullen binnendringen. Met behulp van een high-tech laserpistool kunnen bezoekers de vervelende wezens wegschieten en de rust in de filmzaal terugbrengen. De attractie is een technologisch pareltje met heel wat oog voor detail; de decoratie-elementen van het Nederlands bedrijf ‘Jora Vision’ zullen de bezoekers zeker versteld laten staan.

Ook voor de jongste pretparkfans valt er dit jaar heel wat te beleven! Kleine waaghalzen zullen hun dapperste schoentjes mogen aantrekken en zich aan een rit op de splinternieuwe Kiddie Coaster ‘Fun Pilot’ wagen. De toekomstige luchtpostbodes - de coaster staat volledig in het thema van de luchtpostdienst -  zullen zich laten verrassen door deze opstapcoaster die 190m lang en 9.5m hoog wordt, en een topsnelheid van 40km/u zal bereiken.

Vandaag versterkt Walibi onbetwistbaar z’n imago van familiaal attractiepark. Het is daarom dat we besloten hebben om te investeren in attracties die een groot familiaal publiek aanspreken. Bovendien letten we er extra op dat de attractie die we selecteren zich ook perfect kan integreren in de nieuwe immersieve wereld die we creëren.

Jean-Christophe Parent, Algemeen Directeur van Walibi Belgium.

Welkom in de nieuwe ‘Worlds of Walibi'

De twee nieuwe attracties zullen ingebed zijn in twee volledig vernieuwde zones. Popcorn Revenge zal zich in ‘Karma World’ bevinden, dat zich ter hoogte van de Cobra-achtbaan zal situeren. Fun Pilot zal tot ‘Fun World’ behoren; deze zone zal zich eveneens op de linkerflank bevinden, maar iets dieper in het pretpark. Op 4 november 2018 eindigde het seizoen voor Walibi Belgium en begonnen de werkzaamheden.  Ondertussen is dit deel van het park haast onherkenbaar.

Elk nieuw themagebied beschikt over zijn uniek karakter en specifieke kenmerken. De immersieve werelden zullen de bezoekers ook de nodige middelen toereiken om zelf hun parkervaring te bepalen; Walibi legt zijn bezoekers hierbij geen voorgeschreven verhaallijn op.

De werkzaamheden voor Karma World zijn indrukwekkend. Zo werd het horecapunt tegenover de Cobra-achtbaan volledig gesloopt om plaats te maken voor ‘Karma Market’, dat drie gethematiseerde zalen en het gloednieuwe restaurant ‘Delhi’cious’ zal  omvatten. Naast kwaliteitsvolle Oosterse gerechten zal het restaurant ook over een groot terras beschikken met, als kers op de taart, een adembenemend zicht over heel het pretpark. Zij die een kleine honger willen stillen, zijn welkom in ‘Shiva’s Foodtruck’. Daarnaast was ook de Cobra aan een opfrisbeurt toe. Tegenwoordig leunt de constructie van de attractie naar het beige en het bruine, terwijl de wagens een blauwe kleur hebben gekregen. Tot slot, werden er heel wat decoratie-elementen toegevoegd die de bezoekers rechtstreeks in een Bollywoodiaanse filmproductie zullen katapulteren. Van het toilet tot en met de heraanleg van de wandelpaden, geen enkel detail werd over het hoofd gezien om de onderdompeling in de geanimeerde Indische ambiance van Karma World waar te maken.

Iets verder inwaarts zal ‘Fun World’ schitteren. Met wat verbeelding kan men de toekomstige kleurrijke wereld, geïnspireerd door de vindingrijke fantasie van kinderen, inbeelden. Ook hier zullen de wandelpaden volledig worden heraangelegd, zodat de zone meer in de parkervaring wordt opgenomen. Het oude picknickplekje zal plaats maken voor de nieuwe Kiddie Coaster ‘Fun Pilot’; de andere attracties kregen een vers likje verf. Ook wordt het horecapunt opgeknapt en omgedoopt tot ‘Fun O’Clock’, en wordt er een goot uitzichtpunt toevoegd zodat ouders hun dappere (b)engels steeds in de gaten kunnen houden.

Steeds verder in het vernieuwingsplan

Deze nieuwigheden kaderen in het vernieuwingsplan dat tegen 2023 het pretpark voor 75% zal transformeren. Walibi lanceerde dit overkoepelend project met de opening van ‘Exotic World’, ‘Tiki-Waka’ en ‘Tiki-Trail’ in 2018. Ook Aqualibi, het subtropisch waterpark, kreeg vorig jaar een nieuwe Caraïbische inkleding en een extra zone op kindermaat ‘Kiddie Bay’. Dit steeds uitgebreidere aanbod is voornamelijk gericht op een familiaal publiek met (kleine) kinderen, zonder daarbij de ware ‘thrillseekers’ over het hoofd te zien. Dit investeringsplan zal bovendien voor bijkomende banen zorgen. Tegen 2023 verwacht Walibi Belgium 60 voltijds equivalenten extra aan te nemen. In vergelijking met de start van het investeringsplan stelt dit een stijging met 20% voor.

Het pretparkseizoen start voor Walibi Belgium op 6 april 2019. Tijdens de paasvakantie organiseert het pretpark bovendien heel wat bijkomende (paas)activiteiten voor het hele gezin.