WALIBI WERFT NIEUWE SEIZOENSMEDEWEKERS AAN VIA VIRTUEEL EVENEMENT

Het park mag deze winterperiode dan wel gesloten zijn, dat betekent niet dat de teams op hun lauweren rusten. In tegendeel, achter de schermen is men al volop op zoek naar zij die het nieuwe seizoen zullen animeren. Daartoe organiseert Walibi op 25 januari en 1 februari een virtueel evenement waar geïnteresseerde kandidaten en parkverantwoordelijken elkaar zullen kunnen ontmoeten.

Jaarlijks start Walibi in januari zijn zoektocht naar de 600 seizoensmedewerkers en studenten die de bezoekers vanaf zaterdag 1 april zullen ontvangen. Attractiepiloot, horecaverantwoordelijke, schoonmaakpersoneel, receptionist redder, animatiemedewerker... Het zijn enkele voorbeelden van de vele werkmogelijkheden die het park te bieden heeft! Alle juiste profielen vinden in slechts 3 maanden tijd is echter geen eenvoudige klus. Om hen daarbij te helpen, organiseert het hr-team dit jaar een virtueel evenement: Walibi Job Days.

Het belangrijkste doel van de Walibi Job Days - die plaatsvinden op 25 januari en 1 februari om 18u - is om snel zoveel mogelijk kandidaten te ontmoeten die geïnteresseerd zijn in een baan bij Walibi of Aqualibi en hen meer informatie te bieden over het leven in ons bedrijf. Dit virtuele evenement is ook een unieke kans om de verschillende teamverantwoordelijken te ontmoeten. De inschrijvingen verlopen goed: de eerste dag - 25 januari - is al volgeboekt met meer dan 1.000 inschrijvingen! ​ Het is wel nog steeds mogelijk om je voor de sessie op 1 februari in te schrijven via onze website www.walibi.be. Je kan ook altijd direct solliciteren door te klikken op het tabblad "Jobs NL".
​Antoine Stasse - hr-manager Walibi Belgium-Aqualibi

Wat zijn de vereiste vaardigheden?

De tevredenheid van onze bezoekers, gastvrijheid en dienstgerichtheid zijn sleutelwoorden bij Walibi. Het park hecht bijgevolg veel belang aan vriendelijke, dynamische, welwillende en verantwoordelijke profielen. Ervaring in toerisme of in een ander pretpark is geen vereiste, want alle seizoensmedewerkers genieten een gratis en certificerende opleiding georganiseerd in samenwerking met FOREM.

Een geplande winteropening

Ook de geplande winteropening eind dit jaar biedt mooie perspectieven:

We werven eigenlijk het hele seizoen door aan. We versterken onze teams voornamelijk tijdens de grote hoogtepunten, zoals de zomerperiode of bij Halloween. Recent kondigde het park aan dit jaar bij Kerst te willen openen. Hierdoor zullen we ook contracten kunnen aanbieden voor de nieuwe openingsperiode tijdens de kerstvakantie van 2023. ​
​Antoine Stasse, hr-manager Walibi Belgium-Aqualibi

Geïnteresseerden kunnen nog tot en met 12 februari 2023 solliciteren via ​ www.walibi.be (tab « jobs NL»).

Justien Dewil
Justien Dewil Communications Manager, Walibi Belgium