Walibi zoekt talent voor seizoen 2024: een oproep tot avontuur

Walibi is op zoek naar 600 medewerkers voor het komend seizoen!

Waver, woensdag 10 januari - Walibi, het iconische themapark, kondigt vol enthousiasme het begin aan van zijn wervingscampagne voor het seizoen 2024. Dit jaar openen zowel Walibi als Aqualibi hun deuren voor iedereen die zich bij een buitengewoon team wil voegen, met maar liefst 300 beschikbare studentenposities en 300 seizoensgebonden posities.

Story image

Zoals elk jaar is Walibi op zoek naar talent voor verschillende spannende functies, zoals schoonmaakmedewerkers, receptiemedewerkers, winkelverkopers, veelzijdige animatiemedewerkers, medewerkers voor attracties en horecapersoneel, die bezoekers zullen verwelkomen vanaf de opening op zaterdag 30 maart. We zijn op zoek naar dynamische en vriendelijke personen met een sterk gevoel voor klantenservice. De seizoenscontracten lopen over meerdere maanden, waaronder de lente, zomer, Halloween, en voor sommigen zelfs Kerstmis, met de mogelijkheid tot contractverlenging.

Een unieke kans om deel uit te maken van een dynamisch team en bij te dragen aan de Walibi-ervaring. Door een innovatieve benadering van werving organiseert Walibi Belgium op maandag 15 januari om 18.30 uur een virtuele Walibi Job Day. Dit evenement heeft als doel zoveel mogelijk mensen te ontmoeten die geïnteresseerd zijn in een baan bij Walibi of Aqualibi en biedt uitgebreide informatie over het werken binnen het bedrijf. Het is tevens een unieke gelegenheid om de teamleiders te ontmoeten.

Walibi hanteert een inclusieve benadering bij werving, waarbij de nadruk ligt op persoonlijkheid en sociale vaardigheden, zonder vereiste voor voorafgaande ervaring. Een uitzondering geldt voor de functies van logistiek medewerker en DMH (Dringende Medische Hulp), waarvoor ook een specifieke training vereist is. Iedere medewerker geniet van een uitgebreid opleidingstraject gericht op de functie van 'toeristisch onthaalmedewerker'.

Story image

Al enkele jaren lang hanteert het park een innovatieve aanpak door traditionele cv's te vervangen door presentatievideo's. Geïnteresseerde kandidaten dienen enkele vragen te beantwoorden via een platform, waarbij ze uitleggen waarom ze zichzelf als de ideale kandidaat voor de beschikbare functies beschouwen.

Antoine Stasse, HR Manager bij Walibi Belgium en Aqualibi, deelt met enthousiasme: “Walibi is veel meer dan alleen een plek voor pretparkplezier. Elk seizoen bieden wij een uniek menselijk en professioneel avontuur aan. Sluit je aan bij ons om deel uit te maken van deze buitengewone ervaring, waarbij je bijdraagt aan het creëren van onvergetelijke momenten voor onze bezoekers en waar je persoonlijk en professioneel kunt bloeien binnen ons dynamische team.”

De informatiesessies vinden plaats op 15 januari (virtueel evenement), evenals op 17 en 22 januari, die georganiseerd zijn door Forem in Nijvel en Ottignies. De laatst mogelijke datum om te solliciteren is 22 januari. Sollicitatiegesprekken worden gehouden van 29 januari tot 16 februari, en de trainingen zijn gepland van 4 tot 22 maart. De contracten gaan in op 18 maart of 25 maart.

De contracten die worden aangeboden zijn seizoensgebonden en jaarlijks vernieuwbaar, waardoor je carrière kan maken bij Walibi. Iedereen die geïnteresseerd is in deze unieke mogelijkheid wordt uitgenodigd om online te solliciteren via de website www.walibi.be, sectie 'Jobs', tot en met 22 januari.

*** EINDE PERSBERICHT ***

Perscontact (ad interim):